Hurtigt vægttab – tab dig med 3 enkle råd (ingen slankekur!)

vægttab uden slankekur

Du kan tabe dig hurtigt ved hjælp af mange forskellige slankekure.

Men selvom du vil opnå et vægttab, så vil du gå rundt og være sulten og utilfreds...

Og hvis du ikke lige frem har en jernvilje, så vil sulten få dig på afveje i løbet af ret kort tid!

Disse 3 gode råd vil:

  • Betydeligt mindske din appetit.
  • Få dig til at tabe dig hurtigt, uden at du hele tiden er sulten.
  • Som en ekstra bonus forbedre dit stofskifte.

Og alt dette bakkes op af videnskabelige undersøgelser.

1. Hold igen med sukker og stivelse

Det vigtigste for en vellykket og effektiv slankekur er at holde igen med sukker og stivelse (kulhydrater).

Begge dele er nemlig fødevarer, der mest stimulerer frigørelsen af insulin. Hvis du ikke er klar over det, så er insulin kroppens vigtigste fedtlagrende hormon.

Når insulinniveauet daler er det meget nemmere for fedtet at slippe væk fra fedtdepoterne, og så kan kroppen begynde at forbrænde fedt i stedet for kulhydrater.

En anden fordel ved mindre mængder af insulin er, at dine nyrer udskiller overskydende natrium og vand fra kroppen, hvilket dermed reducerer oppustethed og unødvendig vandvægt (1, 2).

Det er slet ikke ualmindeligt, at du kan se et stort vægttab i den første uge på denne diæt, og det omfatter både kropsfedt og vandvægt.

Denne graf er fra en undersøgelse, der sammenlignede slankekure bestående af få mængder kulhydrater og få mængder fedt, som overvægtige/fede kvinder deltog i (3).

graf med vægttab på lav kulhydrat kur

Lav fedt diæt (øverst) vs lav kulhydrat diæt (nederst).

Deltagerne spiste få mængder kulhydrater, indtil de var mætte, mens gruppen, der spiste få mængder fedt, fik begrænset kalorier og var stadig sultne.

Hvis du fjerner kulhydraterne og således reducerer mængden af insulin, vil du automatisk begynde at spise færre kalorier uden at være sulten hele tiden (4).

Mindre insulin i blodet sætter altså fedttabet på “autopilot”.

Kort sagt: Fjern sukker og stivelse (kulhydrater) fra din kost, og dit insulinniveau vil dale sammen med din appetit, og du vil kunne tabe dig uden sult.

2. Slankemad: Spis protein, fedt og grøntsager

Alle dine måltider skal indeholde en proteinkilde, en fedtkilde samt grøntsager med få kulhydrater.

Hvis du sammensætter dine måltider på den måde, vil dit indtag af kulhydrater automatisk placere sig indenfor de anbefalede rammer på 20-50 gram om dagen som er perfekt for slankemad og vægttab.

Proteinkilder

proteiner til slankekuren

Spis løs af disse madvarer.

  • Kød – Oksekød, kylling, svinekød, lam, bacon osv.
  • Fisk og skaldyr – Laks, ørred, rejer, hummer osv.
  • Æg – Økologiske eller fra fritgående høns er bedst.

Det kan simpelthen ikke siges for mange gange, hvor vigtigt det er at spise rigelig med protein.

Det har vist sig at kunne øge stofskiftet med 80 til 100 kalorier om dagen (5).

Proteinrige slankekure kan også mindske de maniske tanker om mad med 60%, halvere trangen til et lille måltid inden sengetid samt gøre dig så mæt, at du automatisk vil spise 441 færre kalorier om dagen…blot ved at tilføje protein til din kost! (8).

Så når det drejer sig om at tabe sig, er protein kongen over slankemaden. Uden tvivl.

Grøntsager med få kulhydrater

hjælp til vægttab - grønne grønsager til slankekost

Grønne grønsager indeholder generelt få kulhydrater.

Og du kan roligt fylde hele tallerkenen med disse kulhydratfattige grøntsager. Du kan rent faktisk spise enorme mængder af dem uden at overstige de 20-50 gram kulhydrater om dagen.

En kost, der er baseret på kød og grøntsager, indeholder alle de fibre, vitaminer og mineraler, der er nødvendige for, at du kan være sund. Der er ingen fysiologisk grund til at fylde din kost med korn.

Fedtkilder

kostplan til vægttab

Sunde former for fedt.

  • Koldpresset olivenolie
  • Koldpresset kokosolie
  • Avocadoolie
  • Smør
  • Talg (afsmeltet fedt fra kvæg eller får)

Spis 2-3 måltider om dagen. Hvis du bliver sulten i løbet af eftermiddagen, så tilføj et 4. måltid.

Du skal ikke være bange for at spise fedt, for hvis du spiser få mængder af både kulhydrater OG fedt, er det dømt til at mislykkes. Du vil ganske enkelt have det elendigt og give hurtigt op.

Det bedste fedt er kokosolie. Den er rig på de fedtstoffer, der kaldes mellemkædede triglycerider (MCT). Disse fedtstoffer gør et bedre stykke arbejde end andre og kan øge stofskiftet en anelse (10).

Så der er altså ingen grund til at frygte disse naturlige fedtstoffer, og i nye undersøgelser fremgår det endda, at mættet fedt slet ikke øger risikoen for hjertesygdomme (12).

Kort sagt: Tilbered dine måltider, så de indeholder en proteinkilde, en fedtkilde samt grøntsager med få kulhydrater. Det vil holde dig inden for de 20-50 gram kulhydrater, som du højst skal spise om dagen, og det vil samtidig sænke dit insulinniveau drastisk.

De perfekte opskrifter til vægttab

lav kulhydrat kogebog

Mere end 120 lækre og hurtige opskrifter med lavt indhold af kulhydrater.

Vi har skrevet e-bogen “Den essentielle KETO-kogebog” som indeholde mere end 120 opskrifter med meget lavt indhold af kulhydrater. Her kan du trykt lave alle de nemme og hurtige opskrifter og vide at du kan spise dig mæt og tabe dig på samme tid! Få adgang med det samme ved at klikke her.

3. Dyrk vægttræning 3 gange om ugen

tab dig med træning

Styrketræning er den bedste form for træning.

Med denne kost behøver du ikke at dyrke motion for at tabe dig, men det anbefales.

Den bedste løsning er at tage i træningscenteret 3-4 gange om ugen. Varm op først, løft noget jern og stræk derefter ud.

Hvis du ikke har trænet før, kan du spørge en træner på stedet til råds.

Når du løfter vægte, vil du forbrænde nogle kalorier og dermed undgå, at dit stofskifte bliver langsommere, hvilket er en almindelig bivirkning, når man taber sig (14).

Flere undersøgelser af kulhydratfattige slankekure viser, at du endda kan opbygge lidt muskelmasse, mens du taber en hel del kropsfedt (16).

Hvis vægttræning ikke er din kop te, kan du vælge en mere enkel form for konditionstræning, såsom at løbe, svømme, cykle eller gå ture. Dog er det bedst at dyrke intens motion så i stedet for at løbe i 1 time så tag 15 minutters interval træning.

Kort sagt: Det er bedst at dyrke en form for modstandstræning, såsom vægtløft for et hurtigt vægttab. Alternativt kan du konditionstræne men det er ikke så effektivt.

4. Slankemidler

Ok vi tager lige en 4. mulighed…

Hvis du har brugt for at dit vægttab skal gå ekstra hurtigt og du kombinerer det med en ændring i din livsstil, så kan slankemidler være et fint tilskud.

Vi anbefaler slankepillen Garcinia Cambogia (bestil her). Du kan læse vores anmeldelse her hvor du også kan se hvor meget du kan forvente at tabe dig.

Husk dog på at slankepiller ikke vil hjælpe det store medmindre du ændre på dine kostvaner.

En ugentligt “fridag” på kulhydrater

En dag om ugen kan du så tillade dig selv at spise flere kulhydrater, ligesom en slags “lørdagsguf”.

Det er bedst, at du holder dig til de sundere kulhydrater, såsom havre, ris, quinoa, kartofler, søde kartofler, frugter osv.

Men det skal kun være den ene dag om ugen, for ellers vil du ikke opnå ret mange positive resultater.

Men hvis du ikke kan leve uden et “snydemåltid” eller noget slik, så spis det på “fridagen”.

Snydemåltider eller flere kulhydrater er IKKE nødvendige, men de kan opregulere nogle fedtforbrændende hormoner, såsom leptin og thyroid hormoner (17).

Du vil tage lidt på i vægt på denne “fridag”, men det meste af det vil være vandvægt og du vil tabe det igen i løbet af 1-2 dage.

Kort sagt: Det er helt i orden at tage én dag om ugen, hvor du spiser flere kulhydrater, men det er ikke nødvendigt.

Skal man tælle kalorier?

tælle kalorier

Der er ingen grund til at tælle kalorier, men at holde en mad-journal er en god ide.

Det er IKKE nødvendigt at tælle kalorier, så længe du spiser få kulhydrater og holder dig til protein, fedt og kulhydratfattige grøntsager.

Der findes mange kalorietællere, som du kan anvende for at kontrollere, hvor mange kalorier du indtager. Jeg kan personligt bedst li’ Cron-O-Meter, for den er gratis og nem at bruge hvis du insisterer på at tælle kalorier.

Det vigtigste er at holde mængden af kulhydrater inden for de 20-50 gram om dagen, og få resten af dine kalorier fra protein og fedt.

Kort sagt: Det er ikke nødvendigt at tælle kalorier for at opnå vægttab med denne kost. Hovedreglen er, at du er standhaftig og kun spiser 20-50 gram kulhydrater.

Andre tips til et nemt (og hurtigt) vægttab

Her er yderligere 7 gode råd, som kan hjælpe dig med at tabe dig endnu hurtigere:

  • Drik mere vand. Ifølge en undersøgelse fremgår det, at hvis man drikker vand en halv time før hvert måltid, spiser man færre kalorier og taber 44 % mere vægt. Det kan også øge stofskiftet en anelse (19).
  • Drik kaffe eller te. Hvis du godt kan li’ en god kop kaffe eller te, skal du endelig fortsætte med at drikke det, da begge dele kan øge dit stofskifte (21).
  • Spis et proteinrigt morgenmåltid. Undersøgelser viser, at folk, der erstatter kornbaseret morgenmad med proteinrige fødevarer, såsom æg, er mere mætte de næste 36 timer, og taber op til 65 % mere vægt (23).
  • Spis tyktflydende fiber. Kosttilskud, der indeholder tyktflydende fiber, såsom glucomannan, kan hjælpe dig med at tabe dig, især omkring maven (25).
  • Anvend mindre tallerkner. Det har vist sig, at folk automatisk spiser mindre, når de bruger mindre tallerkner. Lidt underligt måske, men det virker (26).
  • Sov godt. Når du sover dårligt, øger det kraftigt risikoen for, at du tager på i vægt, så det er ret vigtigt, at du sover godt og får det antal timers søvn, du har brug for (27).
Kort sagt: Det er vigtigt at holde sig til de 3 regler, men der findes nogle ekstra ting, du kan gøre for at fremme processen.

Så hurtigt går vægttabet (samt andre fordele)

tab dig hurtigt med denne slankekur

Forvent et vis ubehag i de første par uger. Det skyldes tildels de mange affaldsstoffer i dine fedtdepoter der nedbrydes.

Du kan forvente et vægttab større vægttab i løbet af den første uge, og derpå et mere moderat ugentligt vægttab.

Hvis du ikke rigtig har været på kur før, så vil du sikkert hurtigt kunne se resultater. Jo flere kilo du skal tabe dig, jo hurtigere vil du tabe dem.

De første par dage kan du føle dig lidt underligt tilpas eller direkte syg. Din krop har været vant til at forbrænde kulhydrater i mange år, så det kan tage lidt tid, før den vænner sig til at forbrænde fedt i stedet.

Det kaldes for den “kulhydratfattige influenza” og varer som regel kun et par dage.

For mig er den overstået på 3 dage. Det er det vigtigt at bruge ekstra salt i din kost, f.eks kan du opløse en bouillonterning i en kop varmt vand og drikke det eller tilføje ekstra salt til maden. Det kan også anbefales at tage et magnesium tilskud før du går i seng.

Derefter føler man sig gerne rigtig godt tilpas, positiv og fuld af energi. Og så er du officielt blevet et “fedtforbrændende monster”.

Trods årtierne med anti-fedt hysteriet, har det rent faktisk vist sig, at en kur bestående af få kulhydrater også forbedre din sundhed på rigtig mange måder:

  • Blodsukkeret er tilbøjeligt til at falde betydeligt på en kulhydratfattig kur (29).
  • Niveauet af triglycerider er tilbøjeligt til at falde (31).
  • Det lille, tætte LDL (det dårlige) kolesterol falder (32).
  • HDL (det gode) kolesterol øges (35).
  • Blodtrykket bliver meget bedre (36).
  • Og som prikken over i’et har det vist sig, at kulhydratfattige slankekure er nemmere at følge i forhold til fedtfattige slankekure.
Kort sagt: Du kan forvente at tabe dig ret meget, men det kommer an på den individuelle, hvor hurtigt det går. Kulhydratfattige kure forbedrer også din sundhed på mange områder.

Tab dig: Du behøver ikke at sulte dig selv

Hvis du har en eller anden form for sygdom eller lidelse, skal du først tale med din praktiserende læge, før du foretager nogle ændringer, for denne metode kan mindske dit behov for medicin.

Når du reducerer kulhydraterne og sænker insulinniveauet, ændrer du det hormonelle miljø, og dermed “ønsker” din krop og hjerne et vægttab.

Det medfører mindre appetit og sult, og fjerner således den væsentligste årsag til, at folk mister gejsten ved traditionelle slankekure.

Det er bevist, at du kan tabe dig omkring 2-3 gange så meget som ved en normal fedtfattig, kaloriebegrænset kost (38).

En yderligere fordel for de utålmodige mennesker er, at det første tab af vandvægt allerede kan ses på vægten den følgende morgen.

Med denne fremgangsmåde kan du spise god mad, indtil du er mæt, og alligevel tabe en masse fedt. Velkommen til paradis.

Held og lykke!

* Resultater vil variere fra person til person.

Summary
recipe image
Recipe Name
Vægttab
Published On
Average Rating
4.51star1star1star1star1star Based on 93 Review(s)
Click Here to Leave a Comment Below
Sara M - 06/05/2016 Reply

Gode tips! tak 🙂 Hvorfor skal brød smage så godt og være så usundt!

Ole Lund - 04/09/2016 Reply

Hvad med morgenmad hvad skal og må man spise ??? Hvad med rugbrød ?

    Michael Jensen - 28/09/2016 Reply

    Hej Ole, det bedste er et par æg med evt bacon og grønsager til. Rugbrød er okay men helst ikke for meget.

jonas - 27/09/2016 Reply

nice indlæg

Vivi - 31/10/2016 Reply

Hejsa Michael..
Kan man ogsåspise denne kur, når man har Stomi.

    Michael Jensen - 09/11/2016 Reply

    Hej Vivi, det skal jeg ikke kunne sige, men du kan helt sikkert stryge sukker og hvide kulhydrater fra din kost uden problem. Snak dog med din læge før du laver store ændringer i dine madvaner!

Ebba - 14/11/2016 Reply

Jeg vil gerne tabe mig 30 kg, men jeg er altså kun til almindelig mad. Jeg elsker grønsager, men gider ikke spise al det moderne spelt, quina eller hvad det hedder, bulgur osv. osv. Jeg kan sagtens undvære hvidt brød, ris, pasta og kartofler. Det spiser jeg ikke meget af i forvejen, men jeg VIL have mine to skiver rugbrød hver dag ! Kan du hjælpe mig ?

    Michael Jensen - 13/01/2017 Reply

    Hej Ebba,
    Det er også helt fint! 2 skriver rugbrød om dagen er helt fint. Og du behøves ikke alt det der moderne halløj 😉 Bare spis masser af grønsager, god kvalitet fisk/kød, æg og bønner – så burde du se resultater

Pernille M - 20/11/2016 Reply

I en uge har jeg været på den her kur og har ikke tabt mig, spiser som beskreven, så er lidt fusteret, vil gerne have nogle gode råd.

    Michael Jensen - 13/01/2017 Reply

    Hej Pernille, giv det noget tid. Det kan sagens tage et par uger eller endda en måned før du ser resultater. Husk også at tage dine mål da du sagens kan tabe fedt og tage muskler på – så derfor kan vægten godt lyve omkring dit fedttab.

    Louise - 22/03/2017 Reply

    Hej pernille
    Jeg er nysgerrig – tabte du dig? 🙂

Lene Isager - 21/11/2016 Reply

HJÆLP!!!!
Jeg forstår intet!
Nu har jeg været på grønsagssaft i 6 dage, uden så meget som et gram tabt. tværtimod ser jeg min vægt er forøget 1/2-1 kg.
Jeg havde en ide om at tabe mig 2-3 kg ved at indtage max 700 kcl /dagen. Men der sker ingenting.
Jeg dyrker motion 5 dage/ugen i 1 1/2 time ad gangen.

    Michael Jensen - 13/01/2017 Reply

    Hej Lene,
    Pas på med at dyrke motion når du indtager få kalorier. Du stresser kroppen for meget og giver den ikke lov til at udskille de rigtige hormoner. Så længe du kun drikker saft eller indtager få kalorier så slap af og tag den med ro. Derudover kan saft også være fyldt med sukker. Du skriver grønsagssaft som burde være helt ok så længe du ikke putter for mange gulerødder eller frugter i?

Dorthe S - 01/12/2016 Reply

Kære Michael,

Hvor meget ødelægger det, hvis jeg bruger pinjekerne eller parmesanost ned til min broccoli?
Erstatning til evt. dressing?

    Michael Jensen - 16/12/2016 Reply

    Hej Dorthe, det er skam en god ide! En god kvalitetsost i rimelige mængder er godt og pinjekerner – især ikke-ristede – er glimrende.

Birgitte - 12/12/2016 Reply

Hej!
Er det godt at spise skyr (neutral med ekstra højt proteinindhold), med en frisk banan til? Til morgenmad.

    Michael Jensen - 16/12/2016 Reply

    Ja det er rigtig godt 🙂 hvis du kunne skære bananen ned til en halv ville det være endnu bedre og så tilføje lidt nødder og frø men det er småting!

Malene - 12/12/2016 Reply

Hej
Hvis man vælger en kaloriefattig yoghurt ( Ca 250 g) til morgenmad og blander det med ca 3 spsk havregryn og et kvart æble. Kan man så “gemme” proteinerne til senere.

    Michael Jensen - 16/12/2016 Reply

    Hej Malene, det lyder som en fornuftig morgenmad. Dog skal du ikke gå for meget op i at tælle kalorier og mange “light”-produkter indeholder en masse dårlige sager. Derfor er det bedre at vælge en ikke-sødet version med et naturligt indhold af fedt. Du får en okay mængde proteiner fra både yoghurten og havregrynene så det skal du ikke bekymre dig om 🙂 Det er kun hvis du er fanatisk og vil af med de sidste par procenter at du skulle overveje at gå over til en mere proteinrig morgenmad uden frugt og kulhydrater. Tak for spørgsmålet!

Anna jensen - 27/12/2016 Reply

Hej,
Ift. proteinkilderne kan man så også spise bønner, kikærter og andre protein holdrige vegatabilske bælgfrugter?

Tine Rosenlund - 29/12/2016 Reply

Hejsa
Du nævner det er godt at spise æg til morgenmad, men jeg kan ikke tåle æg… Ihvertfald ikke blommen, er der andre former for sund morgenmad du kan anbefale????
Mvh Tine

    Michael Jensen - 13/01/2017 Reply

    Hej Tine, skyr eller yogurt med nødder og evt. lidt frosne/friske bær !

Ingrid Hansen - 02/01/2017 Reply

Er der forskel på rugbrød når det er ristet eller alm.

Helle - 02/01/2017 Reply

Hej Michael! Mit nytårssæt er at jeg ikke må spise sukker i 2017. For 4 år siden gjorde jeg det samme og tabte 30 Kilo. Har de sidste par år langsomt taget 8 kilo på. Tøjet er begyndt at stramme så nu går den ikke længere?

    Michael Jensen - 13/01/2017 Reply

    sådan Helle! Hold mig gerne opdateret (og tag før og efter billeder – super motiverende)

Michael Kurell - 04/01/2017 Reply

Hej Michael, jeg er i gang med, en forhåbentlig god måde, at lægge mit om til, desværre er jeg “næsten” afhængig af tyggegummi, hvordan går det i tråd med kuren ? Tak for gode inputs.

    Michael Jensen - 13/01/2017 Reply

    Hej Michael,
    fedt! Tyggegummi er ok sålænge du vælger den sukkerfri version. Prøv dog at begrænse det en smule.

Frederik - 04/01/2017 Reply

Hej
Nogen forslag hvad man kan tage med som madpakke skal lige siges at jeg kan spise meget og har ikke rigtig styr på alt det med kalorier selvom jeg lige har læst hele baduljen jeg er 18 år og vejer 100 Mvh frederik

    Michael Jensen - 13/01/2017 Reply

    Hej Frederik,
    Gætter på du går i skole og stadig bor hjemme? Når jeg skal spise ude og have madpakke med prøver jeg at lave ekstra aftensmad dagen før og så tage rester med. Hvis det ikke er muligt for dig så tag nogle hårdkogte æg, gulerødder, rugbrødsmadder og en banan med. Det er ikke super super low carb men en god kombo af nemt og sundt. Og vil hel sikkert stadig hjælpe dig med dit vægttab 🙂 og husk – ingen sodavand!

Emilie J - 08/01/2017 Reply

Hej!
Hvis man tager en løbetur på omkring 5 km hver anden dag, og laver et par omgange af appen “7 Minutes Workout” hver dag, er det så nok til at erstatte vægtløftningen? Jeg har også oplevet at jeg er blevet ret sulten efter at holde igen på kulhydraterne, har du et par gode råd?

    Michael Jensen - 13/01/2017 Reply

    Hej Emilie,
    Hvis du vælger at løbe så er det bedst at fokusere på enten interval træning eller en kort spurt. Ikke særlig behageligt men det er det intense der virker når det kommer til vægttab. Dermed ikke sagt at der er et hav af andre helbredsmæssige fordele ved løbetræning.
    Mht kulhydraterne så tager det tid for din krop at vende sig til at forbrænde primært fedt i stedet for kulhydrater. Derfor din krop “skriger” efter brød, pasta og frugt fordi den rent faktisk sulter. Men det går over hvis du er standhaftig!

N.P - 27/03/2017 Reply

Hej Michael

Har nu fulgt dette siden d. 1 januar og har tabt næsten 10 kg. men de sidste 3-4 uger har vægten stået stille.
Jeg er stadig overvægtig og ville rigtig gerne tabe mig yderliger 8-9 kilo.
Lever af grøntsager som vokser over jord og 1-2 stk. kød samt en god klat mayo, til frokost og aften. Hverdage spiser jeg ikke morgenmad, kun i weekender bacon og æg.
Kan jeg booste mit vægttab? Eller har du nogle fif til at sætte gang i vægttabet igen?
Ser frem til at høre fra dig.

    Michael Jensen - 26/04/2017 Reply

    fedt! Jeg ville blive ved med det du allerede gør, og se om det ikke kunne få dig helt i mål. Desværre kommer der perioder med stilstand på vægten men det betyder ikke at din krop ikke ændrer sig. Giv det tid 🙂 Hvis du vil optimere endnu mere, så pres en halv citron i dit glas vand til maden. Det regulerer dit blodsukker. Du kan også bruge kolde bade hvis du er hardcore som forbrænder en masse kalorier!

Corentin - 15/04/2017 Reply

Hej!

Nogen foreslag til Hvad man skulle spise til frokost?

    Michael Jensen - 26/04/2017 Reply

    Næsten alle hverdage spiser jeg en cremet grønsagssuppe (med kokosmælk) og en stor salat med kylling og bacon. Evt. rester fra aftensmåltidet dagen før.

Charlotte - 25/04/2017 Reply

Hej Michael,

Pasta skal man udelukke – men er fuldkornspasta okay? Det er blandt andet på den indkøbsliste du har lavet, så det var lidt forvirrende.

Glæder mig til at starte – lyder fantastisk!

Mvh
Charlotte

    Michael Jensen - 26/04/2017 Reply

    Det handler om dit ambitionsniveau 🙂 Hvis du kan klare dig uden pasta og andre hurtige kulhydrater så vil du opnå hurtigere resultater uden. Hvis ikke, så er fuldkornspasta ikke så slemt.

Julie - 31/05/2017 Reply

Hejsa 🙂
Jeg kan ikke læse nogen steder omkring frugt.
Hvor meget frugt må man indtage og hvordan påvirker frugt kroppen i forhold til vægttab?

    Michael Jensen - 01/06/2017 Reply

    Hej Julie,
    Frugt er ikke godt når det kommer til vægttab. Derfor hold dig til et stykker frugt om dagen hvis du prøver at tabe dig. Især de meget søde tropiske frugter indeholder meget frugtsukker så undgå helt dem. Bær er den bedste form for frugt hvis det er nødvendigt :-).
    Dog hvis vi snakker om generelt sundhed så er 2-3 stykker frugt om dagen helt fint!

Leave a Comment: